Our Christmas - with Minimalisma

6:25 PM


I’ve lived in many places in my life and I have always found a strong Christmas’s spirit everywhere, regardless the place.
Portugal and Spain are very similar in traditions, but there are quite different ones too.
Germany brought my first nordic Christmas and I loved it too.
What I learn in my experience is embrace new, and add new to my way to celebrate Christmas. 
He vivido en muchos sitios y siempre encontré un espirito de Navidad en todas las partes independientemente de mi ubicación.
Portugal y España son muy parecidos en tradiciones pero diferentes a la vez y Alemania me trajo mi primera Navidad nórdica. Mi conclusión es que me encanta la Navidad sea como sea.
Lo que aprendí en mi experiencia de vivir fuera es dar la bienvenida al nuevo, añadirlo a mi manera de celebrar la Navidad


I love to see all the lights in December, that tell to you is time to stop, think and enjoy the people I love most, my best and sweet memories as a child, are from the holiday season. I try to create the same kind of memories to Luisa and make her feel loved and wanted as I always felt.
Love to decorate every room of our house and ornament our Christmas tree, in Portugal is tradition decorate the tree and the house on the 1st of December.
In Spain, the tradition I fell in love with was the King´s day, and from Germany baking Christmas cookies is already on our calendar every year.
En Diciembre me encanta ver todas luces que me señalan que es tiempo de parar, de pensar y disfrutar las personas a quienes mas quiero, cuando era una niña mis memorias mas bellas y dulces  eran de esta época festiva. Intento crear las mismas memorias para Luisa y hacer con que se sienta querida y deseada como yo siempre me sentí.
me encanta decorar toda la casa y hacer nuestro arbole de Navidad, en Portuga es tradición decorarlo en el día 1 de Diciembre.
En España me encantó descubrir el día de Reyes y de Alemania importamos la tradición de hornear galletas de Navidad que apuntamos cada ano en nuestro calendario.


In Portugal, the big day is Christmas eve on 24th December, where the family sits all together for a lovely codfish meal and we exchange gifts. Spain, on the other hand, the big day is the king's day eve where everybody goes to the street to welcoming the 3 wise man. In Germany, I loved the way they counted the weeks to Christmas using a candle for each week making advent magical.
En Portugal el día mas importante es la vispera de Navidad el día 24 de Deciembre, donde la familia se sienta junta para compartir una ceda de bacalau y se hace intercambio de regalos. Espana por otro lado su dia grand, es el día de Reyes donde todos salen a la calle a ver la calvagata y recibir a los Reyes Magos. En Alemania me encntó la manera de contar las semanas hasta Navidad con una vela para cada semana, haciendo el adviento mágico.



Nonetheless, there can be differences about the ways of celebrating these special moments.

Minimalisma, a brand inspired by its Nordic heritage created by Maja Akraberg, who grew up in a small archipelago in the middle of the Atlantic Ocean, where the daylight hours in December are limited to only five hours! So during these long, dark and cold days of December, they use many candles to make it warm and welcoming. 
So Christmas to Minimalisma means candle lights used during the long dark days of Winter; the anticipation of St.Lucy’s day and all the songs sing by all children at school. The cosiness of being with the family and the pleasure of unwrapping the presents altogether.
Así siendo pueden haber diversas formas de celebrar estés momentos especiales.
Minimalisma es una marca inspirada en el estilo nórdico creada por Maja Akraberg, que creció en un archipiélago pequeño del océano atlántico, ahí la luz del día era apenas 5 horas y durante eses largos y oscuros días de Diciembre se usaban muchas velas para dar la bienvenida a la Navidad .
La Navidad para Minimalisma significa luces de velas usadas durante los largos días de Invierno, la anticipación del día de St Lucy y las canciones cantadas por niños en la escuela. Estar con la familia a gusto y el placer de abrir regalos todos juntos.


I discovered Minimalisma last summer when I was searching clothes for Luisa, I love this brand because they are organic and sustainable, when you become a parent the way of seeing all changes.
I was thrilled when they invited me to share my traditions and write this post together.
He descubierto Minimalisma el verano pasado cuando buscaba ropas para Luisa, esta marca me encanta porque son orgánicos , sostenibles cuando uno se torna padre la forma de ver todo cambia. 
Me ilusionó muchísimo su invitación para compartir mis tradiciones y escribir este post en conjunto.

And because Christmas means also gifts, Minimalisma is happy to revive the magic of Jul (Christmas in Danish) with a soft giveaway from its latest winter collection.
This is the third of four Advent giveaways and it will end on the 18th of December. The winner will be announced on Instagram and under this blog post on the same day.
For your chance to win, please visit Minimalisma Instagram post, like the post and tag a friend in the comments who you think deserves a lovely gift. Also, make sure you’re following me and Minimalisma on Instagram.
Y porque la Navidad también significa regalos, Minimalisma quiere revivir la magia de Jul (Navidad en Danés) con un sorteo de su ultima colección.
Este es el tercero de cuatro sorteos de adviento y terminará el día 18 de diciembre. el ganador sera anunciado en Instagram en la foto que enlaza este mismo sorteo.
Para poder ganar tenéis que dar like al post de Instagram, seguir a sofiaparapluie y minimalisma comentar invitando a un amigo y dar like a la misma foto en la pagina de Minimalisma.

 xox
Sofia



You Might Also Like

0 comentários

Thank you for sharing your opinions with me! <3

Popular Posts

Instagram

Subscribe